Najnowsza hybryda Toyoty będzie ważyła 60.000 ton, będzie miała 328 paneli słonecznych i będzie spalała dziennie paliwo warte nawet ok. 45.000 dolarów.
Najnowszy projekt Toyoty to na całe szczęście nie samochód, ale statek cargo. Statek jest budowany przez stocznię Nippon Yusen KK i Nippon Oil Corp. Przeznaczeniem jednostki będzie transport samochodów Toyoty – jednorazowo nawet do 6.400 sztuk. Jednocześnie statek-hybryda jest częścią planu Nipponu, aby do 2010 zredukować zużycie paliwa i emisji CO2 do atmosfery w transporcie morskim o 50%.
Statek hybryda będzie zasilany jednocześnie słońcem i paliwem. System paneli solarnych będzie się składał z 328 ogniw, które generować będą 40 kw (dla porównania wydolność systemu solarnego w domu to ok. 3,5kw). Energia pozyskana z solarów będzie zasilać pokładowy system elektroniczny, który w tradycyjnych statkach zasilany jest silnikami spalinowymi.
Statek będzie wykorzystywał tylko ok. 0,2% całkowitej energii z paneli słonecznych. Jednak Nippon przewiduje, że do 2010 roku ten udział ma się zwiększyć do 2%. Da to redukcję emisji dwutlenku węgla o 1-2%, czyli ok. 20 ton rocznie.
Ciekawe, co na to nasze rodzime stocznie?
Statek-hybryda Toyoty to projekt japoński.
Natomiast o polskim katamaranie możecie przeczytać w artykule pt. Rejs solarboatem po Motławie. Z innych znanych Eko-łodzi jest jeszcze nowozelandzka łódź "Earthrace” – o niej więcej w tekście pt. Ekologiczne łodzie na fali.
http://greenupgrader.com
środa, 3 września 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz