Najnowszy projekt Toyoty to na całe szczęście nie samochód, ale statek cargo. Statek jest budowany przez stocznię Nippon Yusen KK i Nippon Oil Corp. Przeznaczeniem jednostki będzie transport samochodów Toyoty – jednorazowo nawet do 6.400 sztuk. Jednocześnie statek-hybryda jest częścią planu Nipponu, aby do 2010 zredukować zużycie paliwa i emisji CO2 do atmosfery w transporcie morskim o 50%.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEioaZzeCY-9-JmVZCbPxyTlBIPFsPQWfQxxK_7xsxeUCTeEOtldk2wlMTeKKlSt3c8O-M-J5LlmGMvMw_-HYHowRxZfI0NBqOB8IOES6QbOwcmE2w9x0MBrH4tdDFZjGMlBTQY6u4cc6wGU/s320/solarpoweredship.jpg)
Statek hybryda będzie zasilany jednocześnie słońcem i paliwem. System paneli solarnych będzie się składał z 328 ogniw, które generować będą 40 kw (dla porównania wydolność systemu solarnego w domu to ok. 3,5kw). Energia pozyskana z solarów będzie zasilać pokładowy system elektroniczny, który w tradycyjnych statkach zasilany jest silnikami spalinowymi.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhP2YfkM-Pc-b7goLB6Qo_ufTiw58msG95lLzcc7Rc4s2VkiZCU7_54LzuDydPBDo1iEgZRvrf_RmJ6n7W5mgVap3Gjvok5HlwkkBt0LZPv7_F5bgod-rOBMpXR77go6ECdC9LZ9fv5EVvq/s320/image3.jpg)
Statek będzie wykorzystywał tylko ok. 0,2% całkowitej energii z paneli słonecznych. Jednak Nippon przewiduje, że do 2010 roku ten udział ma się zwiększyć do 2%. Da to redukcję emisji dwutlenku węgla o 1-2%, czyli ok. 20 ton rocznie.
Ciekawe, co na to nasze rodzime stocznie?
Statek-hybryda Toyoty to projekt japoński.
Natomiast o polskim katamaranie możecie przeczytać w artykule pt. Rejs solarboatem po Motławie. Z innych znanych Eko-łodzi jest jeszcze nowozelandzka łódź "Earthrace” – o niej więcej w tekście pt. Ekologiczne łodzie na fali.
http://greenupgrader.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz