![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUnL2Igfp6lcAY-hBEdizTnWN7ClYNz2jVzDQl5NHLFloRAFPO_S2N2l1lcceqaxqDJULTYoaR1bg8ra_EBl5XqXef27Gv4jW5ZhYb3JziXGhpiL7dWAfsXJ-NXdaZgTY2rCjbNVqvzH5o/s320/Polbruk_Prostokat_bez_fazy.jpg)
Coraz częściej widać w miastach rozwiązania przyjazne także osobom niepełnosprawnym. W strategicznych, pełnych ludzi, autobusów, tramwajów i samochodów, centrach miast masowo stosuje się płytki chodnikowe ze specjalną wypukłą fakturą rozpoznawalną przez niewidomych. Są one używane, jako ostrzeżenie w miejscach szczególnie niebezpiecznych, w których trzeba się zatrzymać np. przed wejściem na jezdnię czy w pobliżu torów tramwajowych.
Jaką barierą w swobodnym przemieszczaniu się może być pokonywanie różnic poziomów – wejścia i zejścia z chodnika na jezdnię mógł się przekonać każdy, kto choć chwilowo doświadczył jakiejś kontuzji. To problem, który stale towarzyszy osobom starszym, niepełnosprawnym ruchowo i ich opiekunom, matkom prowadzącym wózki dziecięce, a nawet rowerzystom. Zastosowanie specjalnych krawężników tzw. trapezowych lub najazdowych (o wymiarach 100 x 15 x 22), których łagodne i obniżone krawędzie umożliwiają płynne przejście z różnych poziomów to wygoda, ale i bezpieczeństwo poruszania się.
Budując lokalne ciągi komunikacyjne, warto pamiętać o produktach Polbruku, które zostały zaprojektowane w taki sposób by ułatwić i usprawnić komunikację w miejskiej dżungli, w której trzeba sobie umieć poradzić szybko i samodzielnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz